Co powinienem zrobić, jeśli nie rozpoznaję wierzyciela w moim raporcie kredytowym?

Category: Limit Kredytowy
17.02.2021

Do 20 kwietnia 2021 roku Experian, TransUnion i Equifax będą oferować wszystkim amerykańskim konsumentom bezpłatne cotygodniowe raporty kredytowe za pośrednictwem AnnualCreditReport.com, aby pomóc Ci chronić swoje zdrowie finansowe podczas nagłych i bezprecedensowych trudności spowodowanych przez COVID-19.

Mam dwie pozycje w moim raporcie kredytowym, których nie znam. Nie wiem, do czego służą te wpisy. Co powinienem zrobić?

Drogi JYA

Istnieją dwa powody, dla których możesz nie rozpoznać konta.

  1. Wierzyciele mogą zgłaszać się do Experian pod inną nazwą niż ta, pod którą ich znasz. Mogą używać skróconej formy swojego imienia lub nazwiska lub mogą zgłaszać się pod nazwą banku, z którego finansuje się Twoje konto, zamiast nazwy sklepu lub nazwy firmy widocznej na karcie.
  2. Konto może być wynikiem oszustwa kredytowego. Twoja tożsamość mogła zostać skradziona i wykorzystana do otwarcia konta kredytowego na Twoje imię. Jeśli tak, prawdopodobnie zauważysz inne niespójności w swojej historii kredytowej, takie jak nazwiska, adresy lub numery ubezpieczenia społecznego, których nie rozpoznajesz.Kroki, które należy podjąć, jeśli w raporcie znajduje się wierzyciel, którego nie rozpoznajeszOto kilka kroków, które możesz podjąć, jeśli zobaczysz w swoim raporcie konto, którego nie rozpoznajesz:

    Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest uzyskanie kopii osobistego raportu kredytowego bezpośrednio od Experian. Bezpłatną kopię można otrzymać na stronie www.annualcreditreport.com raz na 12 miesięcy. Raport będzie zawierał informacje kontaktowe, w tym bezpłatny numer telefonu, adres pocztowy i stronę internetową. Uzyskanie nowej kopii osobistego raportu może pomóc w wyjaśnieniu problemu, ponieważ jest on łatwiejszy do przeczytania i zrozumienia oraz zawiera aktualne informacje.

    • Przejrzyj szczegóły podanych informacji o koncie. Spójrz na datę otwarcia konta, limit kredytowy lub pierwotną kwotę pożyczki i ostatnie zgłoszone saldo. Informacje te mogą odświeżyć Twoją pamięć i określić, czy konto jest rzeczywiście Twoje.
    • Skontaktuj się z wierzycielem wymienionym w raporcie kredytowym i poproś o więcej informacji. Wierzyciel powinien być w stanie podać dalsze szczegóły dotyczące konta i pomóc w ustaleniu, czy konto należy do Ciebie, jest wynikiem kradzieży tożsamości, czy też zostało po prostu omyłkowo zgłoszone. Dodaj alert bezpieczeństwa. Jeśli stwierdzisz, że konto nie należy do Ciebie, wówczas informacje mogą zostać zakwestionowane. Jeśli uważasz, że to oszustwo, pamiętaj, aby wspomnieć w kwestionowanym elemencie, że Twoim zdaniem konto może mieć związek z kradzieżą tożsamości. Oprócz zakwestionowania konta jako oszustwa, Experian doda alert bezpieczeństwa do Twojego raportu kredytowego, który powiadomi wierzycieli, że Twoje informacje mogły zostać naruszone.

    Kroki, które należy podjąć w przypadku zapytania, którego nie rozpoznajesz w swoim raporcieJeśli przedmiot, którego nie rozpoznajesz, jest zapytaniem, a nie kontem, kroki, które należy podjąć, są podobne. Po pierwsze, należy pamiętać, że istnieją dwa oddzielne typy zapytań: „miękkie zapytania i „twarde zapytania.

    Miękkie zapytania są zwykle inicjowane przez inne osoby, na przykład firmy oferujące promocyjne oferty kredytowe lub pożyczkodawca przeprowadzający okresowe przeglądy istniejących kont kredytowych. Miękkie zapytania pojawiają się również, gdy sprawdzasz swój własny raport kredytowy lub gdy korzystasz z usług monitorowania kredytu od firm takich jak Experian. Te zapytania nie mają wpływu na Twoją zdolność kredytową.

    Twarde zapytania reprezentują złożone przez Ciebie wnioski o kredyt lub inne usługi. Ponieważ mogą wpływać na decyzje kredytowe i oceny kredytowe, mogą mieć wpływ na twoje wyniki kredytowe. Jeśli zobaczysz trudne zapytanie, którego nie rozpoznajesz, wykonaj następujące czynności:

    • Zwróć uwagę na datę zapytania. Podobnie jak w przypadku kont kredytowych, zapytania mogą być wymienione pod inną nazwą firmy niż ta, pod którą znasz firmę. A jeśli złożyłeś wniosek o pożyczkę hipoteczną lub samochodową, możesz zauważyć wiele zapytań wymienionych w raporcie w tym samym dniu lub w pobliżu. Dzieje się tak, gdy Twoja aplikacja jest wysyłana do kilku różnych pożyczkodawców w celu uzyskania najlepszych stawek i warunków. Większość firm oceniających zdolność kredytową traktuje wiele zapytań skierowanych w tym samym celu w krótkim czasie jako jedno, więc poszukiwanie najlepszej pożyczki ma niewielki wpływ lub nie ma żadnego wpływu na ocenę zdolności kredytowej.
    • Skontaktuj się bezpośrednio z notowaną firmą. Jeśli nadal nie masz pewności, skontaktuj się bezpośrednio z firmą. Powinni być w stanie dostarczyć ci dalszych informacji, dlaczego zażądali kopii twojego raportu kredytowego. Jeśli stwierdzą, że zapytanie zostało wykonane przez pomyłkę, mogą powiadomić firmę Experian o jej usunięciu. Dodaj alert bezpieczeństwa, jeśli uważasz, że zapytanie było wynikiem oszustwa. Jeśli uważasz, że zapytanie zostało złożone w wyniku kradzieży tożsamości, powinieneś dodać alert bezpieczeństwa do swojego raportu kredytowego i zakwestionować zapytanie jako oszustwo. Powinieneś również powiadomić firmę, że uważasz, że zapytanie jest fałszywe.Dzięki za pytanie

      Zespół „Ask Experian

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy