Magazyn "Consumer Reports" nawołuje Teslę, by kompletnie wyłączyła Autopilota, do czasu, aż go dopracuje. Wówczas pokłosie kolejnego w niedawnych miesiącach wypadku z udziałem tej funkcji.
"Consumer Reports" to wpływowy amerykański magazyn non profit testujący różne usługi i produkty. Ma dobrą opinię, bo nie publikuje tekstów sponsorowanych i sam płaci za produkty, które testuje, żeby odciąć się od podejrzeń o sprzyjanie danemu fabrykantowi. Ma 7 mln subskrybentów.
W najnowszym punkcie kategorycznie stwierdza, że Tesla powinna przyhamować z "promowaniem technologii częściowo autonomicznego kierowania pojazdu". Dlaczego?
Autopilot Tesli
Według magazynu nie do końca przetestowana technologia jaką jest Autopilot, przy połączeniu z jej obszerną implementacją oraz agresywnym marketingiem stworzyło bardzo niebezpieczną kombinację. Ponadto - zdaniem specjalistów magazynu Consumer Reports - Tesla wysyła sprzeczne sygnały klientom, co ich kołuje.
Z jednej witryny komunikuje im, że dzięki Autopilotowi samochód prowadzi się sam. Z drugiej, że to technologia niedoskonała jak i również kierowca powinien czuwać jak i również trzymać ręce na kierownicy.
To wzmaga sposobność, że kierowca korzystający spośród Autopilota może nie okazać się tak zaangażowany w zachowanie pojazdu i obserwację sprawy na drodze. W konsekwencji może zareagować zbyt późno w razie konieczności.Wielu producentów samochodów implementuje częściowo autonomiczne systemy w swoich pojazdach, ale Tesla jest na tym polu wybitnie agresywna. Jest wyłącznym producentem, który umożliwia kierowcom korzystanie z funkcji bez trzymania rąk na kierownicy przez dany okres czasu.
Autorzy Consumer Reports zwracają też uwagę, że Autpilot to funkcja po trakcie beta testów - a więc możliwe są błędy w jej działaniu. W związku z tymże nie powinna dopuszczać do testów każdego.
Wszystkie te zarzuty oparte istnieją na solidnych podstawach. Consumer Reports posiada trzy pojazdy Tesla - dwa przeróżne Modele S i jeden Model X, które całkowicie przetestował pod tym kątem.
Ma dla Tesli 4 zalecenia:
- Uniemożliwić kierowcom użytkowanie częściowo autonomicznego systemu bez stałego trzymania rąk na kierownicy
- Przestać nazywać go Autopilotem
- Edukować użytkowników odnośnie tego, gdy i gdzie używanie tejże funkcji jest bezpieczne
- Wyczerpująco przetestować technologię przed masowym wdrożeniem, żadnych beta wersji
Zdaniem autorów Tesla powinna zupełnie wyłączyć Autopilota do czasu wdrożenia powyższych zaleceń.
Tesla odniosła się do artykułu Consumer Reports
Tesla nieustannie wprowadza polepszenia, testowane przez miliony mil przejechanych w zakresie wewnętrznych testów, by dowieść, że prowadzący z pomocą technologii stanie się bezpieczniejszy, niż ten zdany na siebie.Wraz ze wzrostem znaczenia tej technologii, będziemy ją nadal rozwijać. Doceniając porady od momentu jakiejkolwiek osoby lub grupy, podejmujemy decyzje na bazie twardych danych, nie medialnych spekulacji.
Wypadki z udziałem Autopilota Tesli
Artykuł jest pokłosiem ostatnich zawirowań wokół Autopilota Tesli. W krótkim odstępie czasu doszło do kilkunastu wypadków. Ostatni wydarzył się w tym tygodniu w stanie Montana, kiedy kierowca Typu X uderzył w płot. Ani jemu, ani pasażerowi nic się odrzucić stało, a Tesla potwierdziła, że Autopilot podczas zdarzenia był włączony.
Na początku lipca w stanie Pennsylvania Tesla Model X uderzyła w barierkę, odbiła się od niej, przecięła kilka pasów i wylądowała na dachu. Prowadzący i pasażer odnieśli drobne rany. Twierdzą, że Autopilot był włączony, choć Tesla tego nie potwierdza.
Do największej tragedii doszło w maju, kiedy kierujący Modelu S z włączoną funkcją Autopilota zderzył się z naczepą ciężarówki, siła uderzenia ścięła dach samochodu, który zatrzymał się na okolicznym słupie energetycznym. Prowadzący nie przeżył. Był to pierwszy śmiertelny zdarzenie z udziałem Autopilota.
Wszystkie przypadki wyjaśnia NHTSA - rządowa agencja fascynująca się bezpieczeństwem na trasach.
Tagi: Tesla Elon Musk Autopilot samochody bateriowe Komentując korzystasz z przybory Facebooka. Publikowane komentarze istnieją prywatnymi opiniami Użytkowników. Żeby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Przepis i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policiesPolecamy
-
Piotr Kuczyński: "Jestem gniewny. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"
-
Jeśli ktokolwiek spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal
Afera GetBack
-
Trigon TFI przerabia nazwę po aferze GetBacku
-
Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora
-
Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty
-
Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku jak i również kilkunastu pracowników. Chodzi na temat aferę GetBack